Lebih Gosip Bersama katakcomel.my

Cerita Sedih

on 15 November 2011

Ada tiga orang sahabat si A, si B dan si C, yang tinggal serumah di sebuah apartment setinggi 60 tingkat. Pada suatu petang setelah tamat bertugas mereka ini telah kembali dari bertugas untuk pulang ke rumah. Dilihatnya ramai orang sedang berkerumun di depan lif. Rupanya elektrik padam dan lif tidak berfungsi....

si A : Macamana ni...rumah kita lak atas sekali?

si B : Aduhhhh...bikin bingung kepala, nak panjat tangga larat ke..?

si C : Aku rasa baik kita panjat tangga aje...kita pun tak tahu bila agaknya elektrik ada balik

si A : Aku ada satu idea, kita panjat tangga sambil bercerita,tapi kita kena bercerita yang sedih aje, sebab kalau kita buat cerita

lawak...kita akan terasa sesak nafas sebab kita ketawa...biar kita serius dengar cerita.

Mereka pun bersetuju, so mereka mulalah melangkah kaki memanjat tangga untuk ke tingkat 60. si A mula bercerita....

si A : Aku masa kecil punyalah sedih dalam sejarah hidupku...aku membesar tanpa bapa, bapaku meninggal semasa aku dalam kandungan,
dari kecil aku....bla bla bla bla bla.....

Punya la sedih mereka mendengar cerita si A hingga meleleh leleh...sedar tak sedar mereka dah sampai kat tingkat 20. Mereka berhenti sekejap bukannya kerana penat tapi berhenti untuk lap air mata...kemudian Mereka kembali memanjat sambil si B pula bercerita....

si B : Sejarah hidup aku lagi sedih, semasa umur aku 5 tahun kedua ibu bapaku meninggal dalan kemalangan jalanraya...aku dibesarkan oleh abang sulung ku saja yang pada tu berumur 15 tahun. Abang sulung ku tak bersekolah dan dia bekerja untuk menyara aku adik beradik seramai 4 orang...bla bla bla bla......

Sekali lagi mereka bertiga meleleh sedih....punyalah lama cerita si B dengan tak sedar mereka dah sampai ke tingkat 55. Hanya 5 tingkat aje lagi... sambil melangkah memanjat tangga yang ketingkat 56, si C mula menyampuk

si C : Alaaaaaa...korang punya cerita tak sedih lagi...cerita aku lagi sedihhhh punya.

si A : kau ada sejarah hidup sedih juga ke...?

si C : emmmm...mungkin hari ini dalam sejarah...

si B : cerita aje le...kita dah tinggal 4 tingkat je lagi

si C : aku sedih kerana...KUNCI RUMAH KITA AKU TERTINGGAL DALAM KERETA....UWAAAAAA
p/s: da wajib kena bunuh si C tu..otak! otak! otak!
Ranking: 5

{ 23 ong gedek gedek... read them below or add one }

wachak said...

tidor rumah jiran ler jawabnyer ... ha33


15 November 2011 at 15:37
shahrazali said...

hehe...sedih bole jadi marah A ngn B tu....kalau sy jadi diorang, mmg pecah kan jek la pintu rumah tu drpd turun balik 55 tingkat n naik balik 60 tingkat..


15 November 2011 at 15:37
cikguden said...

tak patut tak patut


15 November 2011 at 15:54
♥Aien Najwa♥ said...

katak comel ! ~~ kau nak kena pial telinga ker???..Muahahah..=D


15 November 2011 at 16:06
Eena Arrina said...

folow ena.ada hadiah utk new folower :P


15 November 2011 at 16:11
Nur Liyana J said...

haha..kesian betul si A,B, n C bila dpt tau kunci tertinggal kat bawah. dah jauh nun kat atas...ish3... ^^
xde lif ke? haha


15 November 2011 at 17:56
ibnuismaini said...

ha3. ops, knp cerita sedih sy gelak plak ye. ish3, tak patut, tak patut.... ha3!!!


15 November 2011 at 18:12
Sha said...

dasyat dasyat hahahaha


15 November 2011 at 18:31
sis92 said...

sedih yang cukup sadis !


15 November 2011 at 19:55
EyqaLuvender said...

cdey gler citer C...wawawa~


15 November 2011 at 21:10
Arpiiz said...

haha, kena pecah pintu lah jawabnya..


15 November 2011 at 22:17
eLLa said...

warrggh.. SEDIH... apa lah, tertinggal kunci..


15 November 2011 at 22:25
~Nana BamBam~ said...

hakhakhakhakhak....awat x tido je kat luar...best pee...cian...


15 November 2011 at 22:40
Fabulous Me said...

Hey! Nape tukau name katak? Ingt sapa la tdi :p


15 November 2011 at 23:13
NAZRUL AZAT said...

adoi laaaaa... goli porut den :-)


16 November 2011 at 01:11
yen(toka ziizokukuto) said...

perghh,,sedih gilaa :) :) ahhahaha


16 November 2011 at 02:16
Cik tikah said...

hahahaha... memang buat darah naik si C nie. hahaha..


16 November 2011 at 08:32
tokwan muda said...

magkuk tgkt punye si c tu hahaha mmg ptut c pon...


16 November 2011 at 12:17
♫♪ e m a ♪♫ said...

Lelaki : eh jangan duduk dekat bunga.
Perempuan : lor kenapa ?
Lelaki : nanti bunga-bunga tu layu
Perempuan : kenapa pulak ?
Lelaki : mereka layu kerana mereka malu kalah dengan kecantikan kamu,..


16 November 2011 at 17:07
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
© katak comel All Rights Reserved