Lebih Gosip Bersama katakcomel.my

Budak 3 tahun IQ Setaraf Dengan Bill Gates

on 14 February 2012

Salam sejahtera... Mungkin ini fenomena biasa di abad ini tetapi kadangkala tidak terjangkau difikiran kita bahawa kanak-kanak yang baru berusia 3 tahun sudah memiliki tahap IQ yang luar biasa. Cerita terbaru berlaku kepada seorang kanak-kanak berusia 3 tahun Karina Oakley, yang memiliki kebijaksanaan luar biasa dengan tahap IQ 160. Bahkan, tahap IQ kanak-kanak ini dikatakan setanding dengan seorang saintis cacat saraf terkenal, Stephen Hawking dan jutawan firma gergasi komputer dunia Microsoft, Bill Gates.

Menyedari kebolehan itu, ibu Karina, Charlotte Fraser mengambil keputusan membawanya berjumpa pakar psikologi pendidikan, Prof. Joan Freeman untuk diuji tahap IQ selepas menonton rancangan televisyen mengenai budak genius.

"Karina nyata seorang yang bijak dan mampu bercakap dengan baik selain cepat memahami apa yang diajarkan," jelas Freeman. Katrina juga mengambil ujian IQ selama 45 minit.

Dia diarah menghabiskan cabaran dalam bentuk ingatan dan kebolehan lisan mengendalikan pensil, nombor serta bentuk. Karina nyata ada kebolehan dengan perkataan imaginasi yang tinggi selain penyayang, bertanggungjawab serta peramah.


p/s: kalau di Malaysia, kita ada Adiputra yang terlalu genius dalam matematik.
Ranking: 5

{ 8 ong gedek gedek... read them below or add one }

Unknown said...

kalau kena dgn caranya....
dia akan femes seantero dunia....
eh kemana perginya adik adiputra kita tu.....


14 February 2012 at 11:03
ZaroL said...

Woaaa...hebat budak nih. Bole la ganti bill gates. hihihi..


14 February 2012 at 11:03
Afiqah said...

Allah maha berkuasa :)


14 February 2012 at 11:40
nieysa:) said...

anugerah ALLAH (:


14 February 2012 at 12:40
Beckhrooy said...

Mereka yang berkebolehan seperti ini perlu dibantu supaya kebolehannya tidak disia2 kan, terfikir pula apa berita adiputera tu mcm kata remyhazza...


14 February 2012 at 12:49
naiemah_ramli said...

hebat...huhuhu...budak lg..


14 February 2012 at 20:43
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
© katak comel All Rights Reserved