Lebih Gosip Bersama katakcomel.my

PELIK!!! BUMI DIJUAL DI YAHOO AUCTION

on 30 November 2012


Di era yang canggih ini, ramai orang yang memanfaatkan internet untuk melakukan transaksi. Salah satu transaksi yang setiap hari dilakukan adalah transaksi jual beli. Sebut saja eBay dan YahooAuction, kedua laman ini setiap hari dijadikan media untuk menjual dan membeli. eBay dan Yahoo Auction adalah pasar tempat melelong atau menjual apapun di dunia maya.

Oleh kerana para penjual bebas menjual apapun yang dimilikinya maka tak hairanlah kedua laman tersebut di penuhi dengan benda-benda aneh dan tak masuk akal. Jika sebelumnya ada kaki perajurit perang AS, Kotoran burung yang menyerupai wajah Michael Jackson yang di jual, kini yang tak kalah aneh atau lebih tepatnya sangat aneh adalah planet kita, bumi di jual di Yahoo Auctions.Seorang lelaki dari Jepun mendedahkan bahawa dia telah di berikan bumi oleh Tuhan melalui mimpinya.


Selama ini dia memutuskan untuk tidak menjual bumi kerana dia masih memiliki cukup wang. Namun kerana terhimpit masalah ekonomi, kini dia memutuskan untuk menjual bumi kita ini. Harga yang di tawarkan hanya $ 0.86 USD. Tapi kerana semakin banyaknya bidaan, kini harga bumi naik menjadi $ 123.000.000. Kedengarannya ini sangat mustahil, kerana seperti yang kita ketahui, bumi adalah milik bersama. Namun masih ramai orang yang melakukan bidaan.
Ranking: 5

{ 2 ong gedek gedek... read them below or add one }

MalizaMah said...

hmmmmm ada juga kes macam ni. tak fhm2... pelik.


30 November 2012 at 18:17
Unknown said...

conpius sekejab...... he3


1 December 2012 at 12:48
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
© katak comel All Rights Reserved