Lebih Gosip Bersama katakcomel.my

SUMPAH ARIEL SHARON PADA WARGA PALESTIN

on 26 November 2012


SUMPAH ARIEL SHARON PADA WARGA PALESTIN - "Saya bersumpah, saya akan bakar setiap bayi baru yang dilahirkan di Palestin. Wanita dan kanak-kanak Palestin lebih bahaya berbanding lelaki dewasa. Selagi mereka masih kelihatan, ia menunjukkan generasi itu akan berterusan..."

Inilah sumpah janji Ariel Sharon pada 1956. Daripada ucapannya ini, tahulah kita kenapa Israel sehingga hari ini sengaja mensasarkan roketnya ke arah penempatan padat di Palestin. Tujuannya, mahu menunaikan sumpah Ariel Sharon. Menghapuskan pewaris di bumi Palestin.

Bagi Israel, ancaman kanak-kanak Palestin lebih bahaya berbanding pemuda dewasa. Betapa tidak, di usia masih muda, kanak-kanak Palestin sudah ramai mampu menghafal al-Quran. Perkara ini menjadi momok luar biasa menakutkan Israel. Mereka menilai kanak-kanak generasi penerus perjuangan Palestin yang akan menentang berdirinya negara Zionis Israel.

“Tidak sempurna iman seseorang di antara kalian sehingga ia mencintai saudaranya sebagaimana ia mencintai dirinya sendiri.” (H.R Bukhari dan Muslim).

Bagi umat Islam, antara sesama Muslim ibarat satu tubuh. Jika satu disakiti, maka yang lain juga menderita. Dan bagi sesama manusia pula, tidak kira bangsa dan agama, jika ada nilai kemanusiaan yang tulen, derita orang lain, setidaknya ada rasa kasihan terdetik di jiwa.

Jadi, sudah tentu menjadi kewajiban kita semua membantu segenap warga Palestin yang ditimpa musibah dan bencana akibat sumpah kerakusan Zionis Israel yang mahu melenyapkan anak-anak Palestin di negara kiblat pertama itu.
Ranking: 5

{ 2 ong gedek gedek... read them below or add one }

Unknown said...

sumpah dan dendam israel yg tak berkesudahan...umat islam kena bersatu hati......


26 November 2012 at 12:39
Unknown said...

kejam btol..huhu


26 November 2012 at 17:24
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
© katak comel All Rights Reserved