Lebih Gosip Bersama katakcomel.my

Perkahwinan Paling Menyedihkan

on 11 June 2012

Pernahkah anda membayangkan melakukan pernikahan menjelang detik-detik kematian? Katie Kirkpatrick, 21 tahun menikah dengan Nick, 23 tahun menjelang detik kematiannya. Katie menderita kanser dan menghabiskan beberapa jam setiap harinya untuk terapi. Nick dengan setia menunggu Katie melakukan kimoterapi.


Katie tetap mahu melaksanakan pernikahannya walaupun dia menahan rasa sakit, kegagalan organ dan morphin. Gaun yang akan dipakainya dikecilkan beberapa kali kerana Katie terus menerus kehilangan berat badannya. Pernikahan dengan aksesoris yang luar biasa iaitu dengan tiub oksigen, Katie memakainya baik dalam upacara dan resepsi pernikahannya. Orang tua Nick pun ikut gembira melihat anak laki-lakinya dapat menikahi sang pujaan hati. Dalam resepsi ini, Katie perlu beberapa kali terpaksa beristirehat kerana rasa sakit yang membuatnya tidak boleh berdiri lama-lama.

Katie meninggal dunia 5 hari kemudian setelah pernikahannya. Melihat seorang wanita yang sakit dan lemah melakukan pernikahan dan dengan sebuah senyuman di wajahnya membuat kita berfikir. Kebahagiaan boleh dikecapi walaupun seketika. Kita seharusnya tidak membuat hidup kita menjadi rumit.

 
 
 
 
 
  

Ranking: 5

{ 5 ong gedek gedek... read them below or add one }

Unknown said...

kalau waktu2 begini kita sebagai orang islam sepatutnya kena kuatkan amalan kepada Allah!!


12 June 2012 at 01:51
mya said...

ksah y sgt mharukan...http://myaxander.blogspot.com/


12 June 2012 at 10:31
Unknown said...

cinta dan kasih yg tiada duanya......
bahagiakan insan dikeliling kita biarpun hanya seketika....


12 June 2012 at 11:31
derrick229 said...

sangat mengharukan...


10 November 2012 at 16:56
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
© katak comel All Rights Reserved