Lebih Gosip Bersama katakcomel.my

Kenapa Bedah Punggung Paling Popular Di England?

on 18 June 2012


Untuk mendapatkan punggung yang indah wanita Inggris saat ini banyak menempuh cara cepat, yakni dengan implan punggung. Pembesaran bokong tersebut kini menjadi operasi kecantikan paling popular di Negeri Ratu Elizabeth itu.

Jika beberapa waktu lalu, operasi pembesaran payudara sangat popular, kini para wanita Inggris beralih ke pembesaran punggung. Seperti dilapor dari Female First, alasan wanita membesarkan punggung kerana mereka ingin lebih percaya diri dan menarik secara seksual.

Padahal di balik keseksian punggung kerana implan itu, ada efek yang membahayakan. Penyanyi hip-hop Inggris Claudia Aderotimi meninggal di awal tahun lalu setelah doktor ilegal memasukkan silikon ke bahagian punggungnya.

Sejak kes Claudia tersebut belum ada penelitian lebih lanjut tentang efek buruk dari implan punggung. Namun para dokter menyarankan agar memilih ahli yang profesional dan berkelayakan ketika memutuskan untuk mengoperasi punggung.

Dr Dai Davies, ahli bedah kosmetik menanggapi tentang implan punggung. Menurut doktor Inggris itu, pembesaran punggung semakin popular, sayangnya ramai orang yang melakukannya di dokter tak berkelayakan.

"Implan punggung di Inggris belum pernah sepopular seperti sekarang ini. Akan tetapi banyak orang yang mengunjungi alternatif dokter yang lebih murah. Kita melihat ada konsekuensi yang mengerikan ketika memilih doktor ilegal," ujar Davies.

Daripada menempuh jalur berisiko, sebaiknya pilih cara alami untuk memperbesar punggung.

SUMBER
Ranking: 5

{ 5 ong gedek gedek... read them below or add one }

Dkna Abza said...

hahahaa nak cantik punya pasal.


18 June 2012 at 21:23
♥ Nana BamBam ♥ said...

ish ish..sanggup bahaya diri sendiri nak cantik...syukur je la apa yg sedia ada..


18 June 2012 at 21:57
Unknown said...

nie mesti nak bontot cam JLO nie......


19 June 2012 at 00:50
belog said...

duduk x sakit ker...


20 June 2012 at 11:44
aswadz said...

cantik sgt ke bontot besar?


1 July 2012 at 08:50
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
© katak comel All Rights Reserved