Lebih Gosip Bersama katakcomel.my

10 Petua Mendapatkan Pasangan

on 7 May 2012

Salam sejahtera... Semua orang mencari cinta yang ingin dimiliki. Namun, dalam pencarian itu ada yang tak tercapai maksud, lalu kecundang di tengah jalan.

Namun, jangan terlalu bersedih hati, berusahalah untuk mencari. Walaupun jodoh dan pertemuan itu adalah ketentuan Ilahi, tidak bermakna anda harus duduk di bawah tempurung menunggu yang lain membuka tempurung anda. Carilah, kerana pencarian dengan niat yang betul akan memberikan peluang kepada anda.


10 Petua Mendapatkan Pasangan


1. Cinta datang melalui mata lalu turun ke hati. Justeru, perhebatkan hubungan mata secara memandang bakal pasangan dengan penuh kasih sayang.

2.Kita boleh berkomunikasi melalui fikiran. Hantarlah kasih sayang dan hasrat murni anda terhadap pasangan dengan gelombang fikiran ini secara berterusan hingga berjaya.

3. Ramai yang terlepas peluang dan patah hati sebab lewat menyatakan hasrat kepada bakal pasangan. Perkara yang baik disegerakan (iaitu menyatakan perasaan anda kepada bakal pasangan).
4. Tidak salah untuk orang perempuan memulakan usaha untuk berkenalan. Orang lelaki akan sentiasa merasakan mereka yang memulakan perkenalan walaupun sebenarnya orang perempuan yang mulakan.

5. Berkomunikasi dengan mesra dan bersemangat menggunakan lidah, mata, hati dan bahasa badan. Elakkan bercakap sambil lewa atau kurang sopan terhadap bakal pasangan.

6. Berbual dengan pasangan mengenai apa yang dia suka. Beri tumpuan kepada minat dan perasaannya. Elakkan sibuk memberi tumpuan kepada diri sendiri.

7. Layan bakal pasangan dengan mesra seperti kawan lama walaupun baru berkenalan. Bentuk suasana keintiman dengan segera agar bakal pasangan rasa selesa.

8. Makin mudah kita menceritakan hal peribadi yang munasabah kepada bakal pasangan, semakin mudah dia menceritakan hal dirinya kepada kita.

9. Berdoa dan latih diri agar kita pandai mendampingi orang lain dan seronok untuk didampingi oleh orang lain. Buang perangai yang menyebabkan orang benci kepada kita.

10. Beri sayang untuk mendapat sayang. Orang yang masih ada perasaan benci terhadap sebarang orang boleh menyebabkan bakal pasangan benci atau tidak tertarik kepada kita. Justeru buang semua benci.

Ranking: 5

{ 1 ong gedek gedek... read them below or add one }

Unknown said...

bagus petua nie...leh buat panduan buat sesiapa yg belum berpunya.....


8 May 2012 at 01:05
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
© katak comel All Rights Reserved