Lebih Gosip Bersama katakcomel.my

Jangan Meniru

on 17 January 2012

Tipah sedang menduduki ujian bulanan. Oleh kerana semalam Tipah tak sempat nak study, dia panik kerana tak dapat jawab kertas jawapannya masih kosong walaupun masa ujian sudah lama berlalu. Tipah akhirnya mendapat inspirasi untuk meniru rakannya, Apiz kerana masa ujian sudah hampir tamat. Kononnya darurat la tu.

Setelah di ‘psst’ beberapa kali dan merasa boring, akhirnya Apiz memberikan kertas jawapannya setelah diminta oleh Tipah. Apiz : (berbisik) “Cepat eh!!” Dengan rakus, Tipah menulis jawapan di kertas ujiannya dengan meniru jawapan Apiz 100% dan selang beberapa minit kemudian kertas jawapan Apiz dipulangkan semula. Tak berapa lama kemudian waktu ujian telah selesai dan semua kertas jawapan dikumpulkan di meja guru.

Beberapa hari kemudian result ujian diberi kelas oleh cikgu mereka. Semua nama pelajar di panggil seorang per seorang. Tapi hanya nama Tipah yang tidak dipanggil oleh cikgu kelasnya.

Tipah : Cikgu! Nama saya takde ker?
Guru : La.. masa ujian tu awak ada datang ker?
Tipah : Ada cikgu, kebetulan hari tu saya tak ponteng.
Guru : Pada saya memang takde kertas jawapan awak punya, cuba awak cari sendiri, mana tau termasuk kelas lain punya

Tipah datang ke depan kelas dan memeriksa satu per satu mencari kertas jawapannya.

Tipah : Ini Cikgu!
Guru : Ini bukan kertas ujian awak
Tipah : Betul cikgu, ini tulisan saya.
Guru : Cuba awak baca namanya!
Tipah : erkk.. Apiz!!??


p/s: Kalau nak meniru tu, janganlah tiru 100%
Ranking: 5

{ 16 ong gedek gedek... read them below or add one }

هانيم إرشاد said...

tak boley blaa. kebetulan tak ponteng hari tuw. hehee. klakor!
sampai name pown nak tiru jgk, isk3.. tak pandai cover laa :P

http://irsyanim.blogspot.com/2012/01/khas-untuk-mr-right.html


17 January 2012 at 18:14
Aishah Jahirah said...

tertiru nama sekali...dasat..


17 January 2012 at 18:16
Cik tikah said...

hahaha.. apalah. x pndai nk meniru


17 January 2012 at 18:21
faizah husna said...

naseb badan..haha..ta redi betul2 na meniru ..:)


17 January 2012 at 18:44
cik kiwi's said...

sengal betul. hahaha


17 January 2012 at 18:48
Cik Azizah said...

kahkahkah kan da kantoi!


17 January 2012 at 19:11
Boyz_ed said...

Hahaha ! FYI ! Ed prnah mniru tao . :D PMR pulakk tuu . Nsb baik xkntoi . :D


17 January 2012 at 19:27
fatin amalina husna said...

haha..peniru x profesional nie..


17 January 2012 at 19:28
naiemah_ramli said...

sian ke tipah..
smpai ke nama leh dia tiru..
lin kali tirulah mcm saya..kahkah.. =.="


17 January 2012 at 19:45
aiNa yaZiD said...

kahkahakh... tu mesti kes ter-tiru nama~!! hai sengal ni..=P


17 January 2012 at 21:06
ShahzCudin said...

ok kene tiru 99% je..


17 January 2012 at 21:13
Koding said...

Teknik meniru yang bijaksana...
hahahaaa..


17 January 2012 at 23:08
♥AienNajwa♥ said...

ngehehehe !~ ckp pasal tiru ingat zaman bljar..kes besar telah berlaku..hukhukhuk..=)


18 January 2012 at 11:20
Fathiah Hamim said...

haha tak beragak nak niruu


18 January 2012 at 16:04
My SweetPea said...

isk....xder skill meniru tol...haha


18 January 2012 at 16:51
bunge orkid said...

biasa la..mane ade orang yang tak tiru..


19 January 2012 at 07:28
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
© katak comel All Rights Reserved