Lebih Gosip Bersama katakcomel.my

Puisi Poligami

on 10 January 2012

Isteriku ,
jika engkau bumi,
akulah matahari.
Aku akan menyinari mu kerana engkau mengharapkan sinaran dari ku..
Ingatlah bahtera yg kita kayuh, begitu penuh riak gelombang.
Aku pasti akan tetap menyinari bumi, hingga kadang-kadang bumi terasa akan silauan ku.
Lantas aku ingat satu hal bahawa Tuhan mencipta bukan hanya
bumi,
malah ada planet lain yang juga mengharapkan sinaranku.
Lalu......
Relakanlah aku menyinari planet lain,
menyampaikan faedah adanya aku,
kerana sudah takdir Illahi sinaranku diperlukan di planet lain...

*** Balasan Puisi sang isteri***
Suamiku,
andai kau memang mentari,
sang surya yang memberi cahaya,
aku merelakan engkau berikan sinaranmu kepada segala planet
yang telah TUHAN ciptakan kerana mereka juga seperti aku
perlukan cahayamu dan....
akupun juga tidak akan merasa kekurangan dengan sinaran
mu...

AKAN TETAPIIIIIIII. .
Bila kau hanya sejengkal lilin yang berkekuatan 5 watt sahaja,
jangan lah bermimpi untuk menyinari planet lain!!!
Kerana bilik tidur kita yang kecil pun belum sanggup kau terangi.
Lihatlah diri mu pada cermin kaca di sudut kamar kita,
di tengah remang-remang pancaran cahaya mu yang telah aku
mengerti...
Cuba lihat siapa dirimu...

MATAHARI atau lilin ?
atau jangan-jangan cuma mancis saja!!!!!

Oh, please lah....!!!
NAK KAWIN LAIN KONON!!!



p/s: first time publish entry tengah malam...lalala
Ranking: 5

{ 22 ong gedek gedek... read them below or add one }

Faizz's Jamil said...

hahahaha......macam perli ja..
*stai teqasa lebeyh qini


10 January 2012 at 00:17
LaLa said...

hahaha
lawak la puisi ni...


10 January 2012 at 00:19
Mohd Firdaus said...

saya nak poligami..hehehe


10 January 2012 at 00:26
::♥~naiemah_ramli~♥:: said...

hihihi..bgus la puisi ni kalau dberi kpada suami2 yg nak berpoligami tu =)
err =)


10 January 2012 at 00:48
LeenNajib said...

haha. klaka laa puisi ni. mmg perli maut nye. hehehe ^^


10 January 2012 at 00:57
remyhazza said...

dlm makna nya.....


10 January 2012 at 00:58
Cik Azizah said...

kahkahkah pdn muke...hehe


10 January 2012 at 04:27
khairul said...

lawak perli ni :):)


10 January 2012 at 07:34
Cik tikah said...

hahaha... lawaklah


10 January 2012 at 08:18
LiLy @ MumMyQiStInA said...

hehe..
best puisi ni.. :)


10 January 2012 at 11:08
cik kiwi's said...

hahahahahahaha...dengar tu bakal suami sekalian


10 January 2012 at 11:09
Mohd Norafzal said...

afzal hanya lampu enset..kejap ada kejap takde :P


10 January 2012 at 11:38
m!3yr4h_LolLy said...

hahahaha,
amek kau, nak sangat kan kawin laen.
nice puisi


10 January 2012 at 12:14
Norlida Ramli said...

ekekekee..
mendalam maksudnya :p


10 January 2012 at 12:48
cIk JanNah said...

hahaha lucu betol puisi nie
create sendiri ke?
hee :P


10 January 2012 at 15:55
Original CikTeddy said...

cik penah bace la puisi ni..
neway,mmg kasar kot bhase si isteri..haha


10 January 2012 at 16:44
Miss Purple Ungu said...

mmg best la puisi ni
agak2 kalau suami sape2 yg nak kawin lagi baik bagi je puisi ni kat dia hehe ;)


10 January 2012 at 18:47
zuhanif said...

warghhhh ske puisi ni hahahha mmg terbaik!


12 January 2012 at 00:03
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
© katak comel All Rights Reserved