Lebih Gosip Bersama katakcomel.my

Gadis Ini Boleh Mati Jika Sikat Rambut

on 19 August 2012


Bagi remaja terutamanya perempuan, rambut adalah segala-galanya. Kebiasaannya mereka boleh mendandan rambut beberapa kali sehari. Namun tidak bagi Megan Stewart, 13, menyikat rambut adalah perkara mustahil baginya.

Tak hanya menyikat, Megan juga tak boleh menyentuh belon getah atau baju hangat (sweater) berbahan polyester. Gadis ini menghidap kelainan yang menyebabkan kontak dengan lektrik statis menjadi hal yang boleh mengundang maut.

Keadaan medik amat aneh yang disebut Hair Brushing Syndrome ini baru didiagnosa padanya sekitar tiga tahun lalu. Ia diketahui ketika dari ibunya, Sharon (41), menyikat rambut Megan. Tiba-tiba, puterinya itu pengsan dan bibirnya biru.

Saya mengira ia kena serangan (jantung), yang belum pernah ia alami. Kami memanggil paramedis dan benar-benar ketakutan. Saat diberi tahu, kami semua terkejut dengan kondisi Megan, apalagi doktor baru pernah mendengarnya sekali,? ujar Sharon.

Kalangan para doktor menduga Megan mengidap penyakit aneh ini karena kelahiran prematur dan mengalami komplikasi. Megan mengidap hernia diafragma yang menekan perutnya, sehingga hanya satu paru-parunya yang bisa tumbuh.

Megan sempat ditahan di Royal Hospital selama 18 bulan keran tidak cukup kuat untuk pulang. Sindrom aneh itu juga memaksa Megan menjauhi listrik statis.Meskipun begitu, ia gadis yang amat gembira dan penuh semangat.

SUMBER
Ranking: 5

{ 1 ong gedek gedek... read them below or add one }

mumui said...

erkk.. sampai camtu sekali..


19 August 2012 at 10:15
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
© katak comel All Rights Reserved