Lebih Gosip Bersama katakcomel.my

Gadai Maruah Kerana 20 sen

on 22 March 2012

Beberapa tahun dahulu, ada seorang Imam yang berasal dari Thailand yang telah dipanggil ke Malaysia untuk menjadi Imam tetap di sebuah Masjid di Malaysia. Telah menjadi kebiasaan baginya menaiki bas untuk pergi ke masjid.

Pada suatu hari, selepas Imam membayar tambang dan duduk di dalam bas, dia tersedar yang pemandu bas tersebut telah memulangkan wang baki yang lebih daripada sepatutnya
sebanyak 20sen.

Sepanjang perjalanan Imam memikirkan tentang wang 20sen tersebut. "Perlukah aku memulangkan 20sen ini?" Imam bertanya kepada dirinya. "Ah...syarikat bas ni dah kaya, setakat 20sen ni, nak beli tosei pun tak cukup," Kata Imam.


ingin baca lagi cerita-cerita sebegini, klik sini
SUMBER
Ranking: 5

{ 5 ong gedek gedek... read them below or add one }

Cik Adieb said...

Alahai sang imam ...


22 March 2012 at 16:02
Senorita Ara said...

ape daa imam ni.. perlu pulangkan.. perluuu..


22 March 2012 at 16:12
remyhazza said...

sebenarnya kita semua pun mcm tu.... disebabkan benda kechil kita lupa tentang adab dan agama....
cam tak kisah...


22 March 2012 at 18:56
AwieKashi said...

alhmdulliah...
terbaik lah.... aminn!


22 March 2012 at 21:32
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
© katak comel All Rights Reserved