Lebih Gosip Bersama katakcomel.my

Gadis ini hanya makan pizza selama 8 tahun

on 31 March 2012

Gadis berusia 19 tahun ini hanya makan pizza Margherita selama lapan tahun. Sophie Ray, dari Wrexham, Wales, tidak makan dengan betul sejak dia dua tahun, dan dari usia 11 tahun dia membesar hanya makan keju dan pizza tomato.

Miss Ray mengalami keadaan yang jarang berlaku dipanggil Gangguan Terpilih Makan (sed), yang bermakna dia mempunyai fobia kepada hampir semua makanan. Masalahnya bermula apabila dia telah dijangkiti oleh pepijat perut, Gastroenteritis, pada usia dua tahun. Berikutan penyakit itu, Cik Ray mula takut kepada makanan dan hanya dapat makan pasta berkeju, cip dan lemon dadih sandwich.

Pada usia 11 tahun, dia akan makan hanya pizza kosong panas dengan tidak ada topping tambahan - kadangkala sehingga tiga hari. Pelajar seni persembahan itu berkata: 'Saya suka pizza, setiap jenama menawarkan rasa yang baru. Saya mula pilih makan ketika saya dua tahun. Ibu saya berkata selepas saya sakit, saya menjadi takut untuk makan, saya fikir makanan telah menyebabkan penyakit saya.'

'Saya mula makan pasta berkeju atau cip dan kemudian berpindah ke lemon dadih sandwich, yang saya makan setiap hari selama empat tahun. Cik Ray tidak menyentuh buah-buahan atau sayur-sayuran dan berkata memikirkan pelbagai makanan hidangan menakutkannya.

Cik Ray melawat pakar dua tahun lalu yang cuba untuk menggalakkan dia untuk mencuba makanan baru. Tetapi dia berkata tidak ada yang akan membantu mengurangkan kebimbangannya terhadap mencuba makanan baru, dan sehingga kini dia masih tidak dapat menambah kepelbagaian pemakanan terhadap dietnya.

 

ingin baca info menarik mengenai piza, klik sini
SUMBER
Ranking: 5

{ 2 ong gedek gedek... read them below or add one }

BUAYA said...

hum ade manusiamcm ni..rabak duit klau mcm ni hari2...


31 March 2012 at 22:02
Cik tikah said...

adeh, dahsyatnya!


31 March 2012 at 22:07
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
© katak comel All Rights Reserved