Lebih Gosip Bersama katakcomel.my

Kepala Berasap, Galah Aluminium Tersangkut Pada Kabel Elektrik

on 24 July 2012


“Dia menggelupur hampir tiga minit ketika badannya terkena renjatan elektrik dan saya nampak kepala serta tubuhnya berasap,” kata Mohd Faizal Abdul Aziz, 23, yang melihat rakannya, Riduan Hashim, 31, terkena renjatan elektrik ketika mengait buah kelapa berhampiran rumahnya di Kampung Kroh, Batang Padang, Tapah, petang kelmarin.

Dalam kejadian jam 6 petang itu, batang galah aluminium yang digunakan Riduan ketika mengait buah kelapa terkena kabel elektrik menyebabkan dia terkena renjatan elektrik. Bagaimanapun, mangsa terselamat daripada maut dan kini dirawat di Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB), di sini.

Faizal berkata, insiden berlaku ketika dia dan Riduan mengait kelapa tua untuk dijual selepas mereka mendapat tempahan sempena Ramadan.

“Riduan meminta saya membantunya mengait kelapa tua. Saya serta seorang lagi rakan, Suhaimi bersetuju membantunya dan kami ke rumahnya jam 5.50 petang.

“Kami memulakan kerja mengait kelapa tua beberapa minit kemudian di kawasan kira-kira 100 meter dari rumahnya. Ketika itu galah aluminium Riduan tersentuh kabel elektrik menyebabkan dia terkena renjatan elektrik,” katanya.
Ranking: 5

{ 4 ong gedek gedek... read them below or add one }

yusuflaili(Goku) said...

cam mana mamat tu masih hidup ke!.


24 July 2012 at 09:49
Admin said...

bahaya tul byk kes dah berlaku


24 July 2012 at 10:00
tirahzairi said...

mintak jauh la...


24 July 2012 at 10:03
Unknown said...

berpantang ajal sebelum maut......


24 July 2012 at 16:35
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
© katak comel All Rights Reserved