Lebih Gosip Bersama katakcomel.my

Cacing Seberat 3 kg Dalam Perut Kanak-Kanak

on 26 April 2012

Satu kejadian pelik telah berlaku dan boleh dikatakan heboh satu Indonesia. Seorang kanak-kanak berumur dalam lingkungan 10 tahun mengadu kepada ayahnya bahawa beliau tidak boleh membuang air besar selama 4 hari. Pada ketika itu perut kanak-kanak ini susah kelihatan besar dan kembung, dengan segara ibubapanya menghantar kanak-kanak itu ke hospital.

Doktor mengesyaki dalam perut kanak itu mempunyai cacing gelang, setelah di timbang hampir 3 kg cacing di dalam perut kanak tersebut Jom tengok gambar di bawah ini.

 
 
 
 
 

Sesiapa yang memegang tanah yang mempunyai telur Ascaris dan tidak mencuci tangan sebelum makan, akan terkena penyakit ini. Hanya dalam 21 hari, telur Ascaris akan matang.
SUMBER
Ranking: 5

{ 6 ong gedek gedek... read them below or add one }

CiK FizA said...

huu. takotnya. geli la tgk. cian budak 2


26 April 2012 at 00:45
Gadis Melayu said...

wow, new fact :) interesting. anyway, do come n visit my blog.
New entry : cerita-ciknadia.blogspot.com/2012/04/sekolah-perempuan-convent.html


26 April 2012 at 09:52
yusuflaili(Goku) said...

salam;
alamak tak beri makan ubat cacing ke budak ni...


26 April 2012 at 10:36
midonz said...

eh ngerinya.. anak saya pernah kena cacing tapi sempat jugak la kami beri dia makan ubat cacing... alhamdulillah skrg ni dah takde kena cacing lagi... agak2 lain macam je cepat2 bawak ke klinik untuk pemeriksaan doktor.Bahaya jika terlewat...


26 April 2012 at 13:46
Spudin said...

seriesly ? aiyoo...sgt banyak ni


27 April 2012 at 10:14
steffany daph said...

errrr...cacing. gelii. habis la kalo kucing sya kena ni. takut gka tgk diaorg main kat tanah.


28 April 2012 at 21:11
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
© katak comel All Rights Reserved